Sunday, March 7, 2010

Sonata aku dan Qhaliq



Malam..,

Aku sedang asyik menonton siri 'LOST' di tv Astro atau Astro tv.
Anak buah aku, Qhaliq nama dia, sedari berpusing-pusing dari dalam bilik ke ruang tamu, ke dapur, ke ruang tamu balik..
dan aku sedari tu....

Aku memanggil tanpa mataku berganjak dari dada kaca tv...

"Cha'ah cari ape tu Cha'ah?"
"Kasut Cha'ah tak bagi kapur lagi ni.. Kapur dah habis. Esok mesti kena marah dengan cikgu."
"Hmmm.. senang je Cha'ah,.. Cha'ah buat je macam Cik Wan mase sekolah dulu. (Aku memang membahasakan diriku Cik Wan)

"Macam mane Cik Wan?" Qhaliq semakin menghampiri aku dan semestinya konsentrasi menonton tv aku terganggu.

"Esok sampai sekolah je, Cha'ah ambik kapur papan hitam yang warna putih, kapur je kasut Cha'ah. Gerenti putih..."

Qhaliq memandang aku dengan mulut sedikit ternganga.

"Betul,.. Tak percaya cuba buat!"

Laju saja Qhaliq masuk ke bilik semula. Aku dengar dia menyanyi nyanyi sambil meletakkan kasutnya kembali.

Dan aku pun mula menonton semula, namun belum sempat aku menyambung konsentrasi aku, tiba-tiba kakak ipar aku mencubit lengan aku dengan mukanya yang kian masam....



No comments:

Post a Comment